WYMARZONA PELERYNA


Sezon odzieży wierzchniej już dawno rozpoczęty a ja dopiero teraz ukończyłam moją wymarzoną pelerynę choć mam już dwie szare ale marzyłam o takiej eleganckiej z szalikiem w intensywnym niebieskim kolorze 😊Udało mi się w końcu kupić w sklepie internetowym Textilmar cudną tkaninę wełnianą podaję link https://sklep.textilmar.pl/tkanina-welniana-koloseum-amparo-blue-p12310 nie pozostało mi nic jak tylko wziąć się za szycie ale zaglądam do burdy a tam zużycie materiału na pelerynę 4.5 metra aż mi szczęka opadła a ja zamówiłam  tylko 2.5 metra na dodatek miałam odcięte 2 metry i pół dokupiłam tak na wszelki wypadek i myślę sobie chyba będzie klapa ale pomyślałam że i tak zrobię wykrój i zobaczymy co mi się uda z tego wykombinować. Jak widać udało się peleryna skrojona została z 2 metrów ale przyznam ze obracałam wykrój bo mogłam jak bym ją szyła z flauszu to by było po ptokach bo widoczny by był inny odcień:) Z pół metra który dokupiłam wykroiłam szalik ze skosu ale odcięłam go w dwóch miejscach jak dla mnie też wygląda ok i jaka oszczędność na materiale bo największe zużycie zajmuje właśnie ten szalik😃 Peleryna jest niby prosta ale ma aż 4 rozcięcia 2 kryte z tyłu oraz 2 pęknięcia z przodu tak więc wcale nie szyło się ja ekspresowo do tego te prostokątne cięcia na przodzie i tyle ojojoj wcale nie było łatwo. Dodałam dwie kieszonki z  jedną wypustką na przodzie peleryny bo pomyślałam że bez to tak jakoś nijako i nie będzie gdzie rąk wsadzić😀 Szalik można wiązać na różne sposoby peleryna jest ciepła i milusia bo materiał jet naprawdę delikatny w dotyku długo takiego szukałam. Jestem z niej strasznie zadowolona bo mogę ubrać pod nią nawet  najgrubsze swetry a dla osób które niezbyt lubią płaszcze typu oversize jest idealnym rozwiązaniem. Peleryna wykończona jest żakardową podszewką, zapinana jest na 4 duże zatrzaski tak jak zaleca Burda. Po raz drugi podchodzę do opisu szycia rozporka krytego jak wykończyć takie rozcięcie podszewką i mam nadzieję że wkrótce uda mi się go zademonstrować bo czasami patrzę na te zdjęcia i sama nic z tego nie wiem, bardzo ciężko jest mi to sfotografować i opisać aby wszystko było jasne😏 Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję że pelerynka się Wam spodoba !

BURDA NUMER 8/2013 MODEL 122



















Komentarze

  1. Przecudowna ta peleryna a Ty wyglądasz w niej fantastycznie. Prawdziwa klasa na wysokim poziomie. Szkoda że ja nie mogę takiej mieć. Wyglądałbym nieciekawie przy mojej wadze piórkowej.
    Pozdrawiam Ania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Aniu i cieszę się że Ci się podoba:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Twoja peleryna to istne cudo! Prezentujesz się w niej przepięknie! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowita ta peleryna, jesteś cudotwórczynią, nieźle naciągałaś tę tkaninę :) Styla powala :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sellene bardzo dziękuję i muszę przyznać że mnie się również bardzo podoba a jaka cudowna w noszeniu no uwielbiam ją! Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Kochana, peleryna jest fantastyczna ! Wygladasz jak gwiazda z Hollywood !!!
    Bardzo podoba mi się kolor i wykończenie szalem, sama nigdy nie miałam i tak jak pisałam nie wiem nawet czy potrafiłabym taką nosić, ale muszę nad tym głęboko pomyśleć, bo zaczyna mi się to coraz bardziej podobac , nawet już chyba ... mam koncept :D
    Jeżeli uszyję to raczej bliżej wiosny, bo w tej chwili nie miałabym gdzie jej nosić, zimno jest już w moim okolicach i nawet w grubszych kurtkach jest mi czasami zimno.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatka bardzo dziękuję:) Ja myślę że w noszeniu nie ma problemu, peleryna pasuje w większości do sukienek choć czasami sukienki mam ciut dłuższe to i tak wygląda to dobrze:) Co do pory roku to masz całkowitą rację że najlepiej uszyć taką na wiosnę ja uszylam
      ją teraz bo w Anglii jest ciepło aż do stycznia mało kiedy temperatura spada poniżej 10 stopni. Z niecierpliwością będę wypatrywac Twojej wersji:) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. No,no,no... zgadzam się z Beatą wyglądasz jak gwiazda Hollywood!!! Bardzo do ciebie pasuje ta peleryna, kolor wybrałaś cudny i ten kapelusz. Stylizacja SUPER. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko dziękuję ślicznie:) ale miły komplement, muszą przyznać że w tej pelerynce i kapeluszu czułam się jak prawdziwy dama 😊

      Usuń
  6. Przepiękna ta peleryna, czytam co piszą dziewczyny i widzę, ze podzielają moje zdanie: wyglądasz jak z Hollywood. Dzięki Tobie nabieram coraz większej ochoty na pelerynę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko bardzo dziękuję a koleżanka w pracy powiedziała mi podobnie, że wyglądam jak gwiazda filmowa ☺

      Usuń
  7. Te zdjęcia zupełnie powalają, no cudne są! Peleryna zawsze jakoś pozostaje w sferze marzeń, raczej z tych, co to się nie spełniają. Nie umiałabym jej nosić :-) a Tobie pasuje jak nikomu innemu :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

UWIELBIAM SUKIENKI ZE SKOSU

LUŹNA SUKIENKA OVERSIZE

CIVIDINI - WYKRÓJ PROJEKTANTA